måndag 25 maj 2009

PACK-lista

Nästa gång jag reser vet jag vad jag ska ta med - och inte ta med - mig... Knäckebröd går bort, för det kommer ju att bli mjukbröd innan jag ens hunnit till Bangkok. Och inte kommer man väl att få släpa in färskpotatis, dill och annan "levande" mat genom tullarna.

Tamponger däremot! De får man tack och lov ta med sig, för de är inte helt lätta att få tag på i vissa delar av Asien. Efter en långdragen tampongexpedition på förra resan som då gick över berg och dalar, genom djungel och apskogar på jakt efter denna nödvändighet, fann jag dom äntligen!

När jag öppnade förpackningen hemma fann jag den där tingesten nederst på bilden...

Ska kanske inte förklara närmare hur den fungerar, men det är avgjort att ta med sig svenska, oluddiga och okrångliga packningar nästa gång.



5 kommentarer:

Bina sa...

Eller så kan du köpa med dig ett gäng p-sprutor och injicera dig själv med var tredje månad så slipper du mens öht!

Kay sa...

Oh no! Sprutor går fetbort...

Lennart sa...

Hmmm... för oss som inte är så bra på det där med tamponger... Vad är det för fel på dessa på bilden.

//L

Anonym sa...

Ja - vad är det fel.
Ser bra nog ut!!

/Dunderharen

Kay sa...

Nu har jag lärt mig att de heter Tampax och finns tydligen att få tag på även här.
Trots att jag är en uppenbarligen potentiell kund hade jag ingen aning om dessa!